Svako vozilo ima svoj prirodni vijek trajanja, no za nekoliko rijetkih modela, emocionalna veza koja je stvorena s vozačima može ih pretvoriti iz korisnog alata u vječni simbol i tako održati na životu gotovo zauvijek, uz par okretaja ključa i odvijača u garažama diljem svijeta.
Mazda vjeruje da svaki automobil mora pružati uzbudljiv doživljaj, i emocionalno i fizički. Međutim, uz ove primjerke motornih rariteta vrijedi skoro obrnuto. Jer u takvim kolekcionarskim vozilima možemo uživati samo putem strastvenih ljudskih pothvata – emocionalnih i fizičkih. Tu se ne radi o muzejskim primjercima osuđenima na kontrolu klime i statičke poglede. To su čiste Mazde, namijenjene otvorenoj cesti kojom se vozi i danas, na točno isti način za koji su dizajnirane kad su prije više desetljeća izašle iz tvornica – radi čiste zabave. Dobro došli u užitak u vožnji.
MAZDA REPU BRIANA SKOTCHDOPOLEA
Mazdin pick-up model s rotacijskim motorom, često skraćeno nazivan »REPU«, prodavao se u Sjevernoj Americi između 1974. i 1977. i smatrao se jednim od Mazdinih najupečatljivijih vozila. »REPU meni predstavlja vrijeme kad je Mazda bila ponosna na rotacijski motor«, govori Brian Skotchdopole, koji vozi (i nekad se utrkivao) REPU iz ‘74. kroz Albuquerque u Novom Meksiku. »Vrlo sam povezan s tim vozilom jer je to bila moja prva Mazda s rotacijskim motorom. Modeli starog kova jednostavno su posebniji. Sad imam i druge modele, RX-2s, RX-3s i RX-4s«, rekao je. »Da nikad nisam imao REPU, vjerojatno nikad ne bi shvatio posebnost svih tih vozila.«
31-godišnji Skotchdopole, koji svakodnevno vozi Mazdu RX-8, u svom sad 50-godišnjem REPU-u dovezao se u Denver u Koloradu. »Teško ih je pronaći«, objašnjava. »Ovaj je pripadao vlasniku radione za rotacijske motore. Pokazao mi je slike tog pick-upa s trkaće staze u Bandimere Speedwayu, još iz vremena prije nego što sam se rodio.«