ISTRAŽITE

10 SKRIVENIH DRAGULJA U MAZDINOM MUZEJU U HIROŠIMI



POZNATI MAZDIN MUZEJ U HIROŠIMI RENOVIRAN JE U SVIBNJU 2022. I OMILJEN JE MEĐU TURISTIMA KOJI POSJEĆUJU GRAD. U 10 ZONA NALAZI SE PREGRŠT ZANIMLJIVIH ČINJENICA O POVIJESTI AUTOMOBILA KOJE SAMO ČEKAJU DA IH OTKRIJETE…

 

Nije tajna da je Mazda dio bogatog japanskog nasljeđa. Od kad je tvrtka osnovana 1920. godine kao Toyo Cork Kogyo Co (naziv promijenjen u Toyo Kogyo 1927. i u Mazda 1984. godine), dakle već oko 102 godine, automobilska korporacija sa sjedištem u Hirošimi niže inovacije i postiže kontinuiran uspjeh diljem svijeta, uz brojne legendarne dizajne vozila. Međutim, ono što mnogi ne znaju je koliko duboko zapravo sežu Mazdini korijeni.

Mazdin muzej smješten je u Mazdinom sjedištu u Hirošimi i besplatan je za javnost. To je savršeno mjesto u kojem možete ponovno proživjeti ovu slavnu i živopisnu povijest. U 10 različitih zona, Mazdin muzej obuhvatio je više od 100 godina jedinstvene povijesti, od izazovnih i inovativnih tehnologija do nagrađivanog dizajna i inženjeringa nove generacije. Svaka zona savršen je odraz Mazdinog odvažnog duha, a tu su i brojne druge zanimljivosti iz automobilske industrije...

 1. ZONA

 

MALA TROKOLICA KOJA JE DOPRINIJELA OBNOVI
HIROŠIME


Jujiro Matsuda započeo je Mazdino putovanje u Osaki u Japanu. Jedno od prvih Mazdinih vozila istodobno je jedno od najnevjerojatnijih: „kamion” s tri kotača.

 

Obvezno pogledajte: Vozilo Type-TCS savršeno utjelovljuje šaroliku povijest brenda i stoga dočekuje posjetitelje u Mazdinom muzeju. Izrađen je u cijelosti od dijelova iz domaće proizvodnje, za 40 % je snažniji od svog prethodnika, vozila Type-DA, i mogao je prevoziti impresivnih 400 kg tereta. Kasnije, 1938. godine, Mazda je predstavila Type-GA i nastavila proizvodnju samo četiri mjeseca nakon kraja Drugog svjetskog rata. Sljedeće godine, 1946., Mazda je dosegla sam vrh tržišta uz obujam proizvodnje od 2430 jedinica. Brzo je dobila nadimak „Green Panel” prema zelenoj instrumentnoj ploči koja je simbolizirala mir i sigurnost. Vozilo Type-GA proizvodilo se do 1949. godine. Danas je u Mazdinom muzeju izložen njegov nasljednik, model Type-GB, također s legendarnom bojom „Green Panel”.

 

2. i 3. ZONA

 

DOLAZAK BOJE SOUL RED CRYSTAL

 

Mazda je sredinom 20. stoljeća svoju pozornost preusmjerila na osobna vozila. Od laganih kombilimuzina do luksuznih sedana, raznolik asortiman vozila sve je više počeo privlačiti poglede diljem Zemaljske kugle.

Obvezno pogledajte: Mazdina najpoznatija i najprepoznatljivija vozila uključuju Cosmo Sport, Savannu i Cosmo AP (na slici u nastavku). Vozilo Cosmo AP bilo je jedno od prvih vozila crvene boje, što je bila rijetkost za vozila sredinom 20. stoljeća. U to su vrijeme vrhunska vozila obično bila crne, bijele ili srebrne boje. Taj nekonvencionalan pristup početak je Mazdine jedinstvene povezanosti s bojom, koja je i danas sinonim za brend. I model Cosmo Sport je donekle poseban, jer danas ih je na cesti još uvijek oko 480 od približno 1200.

 

4. ZONA

 

SPORTSKI PROTOTIP GRUPE C KOJI JE POBIJEDIO U
UTRCI LE MANS


Mazda je pokazala svoj odvažni duh u različitim globalnim utrkama, uključujući Le Mans i utrku IMSA. Pokrenite svoje motore...

 

Obvezno pogledajte: Jedna od najprivlačnijih instalacija je Mazda 787B (na slici) koja je dovela do pobjede u brutalnoj utrci 24 sata Le Mansa. U muzeju je model 787B predstavljen u garaži, gdje posjetitelji mogu vidjeti i memorabilije iz najpoznatijih utrka izdržljivosti. Godine 1991. Johnny Herbert, Volker Weidler i Bertrand Gachot vozili su u timu Mazdaspeed i doveli do povijesne pobjede.

 

 

 

 

5. i 6. ZONA

 

JEDAN JEDINI MOTOR V12


Mazdin odvažni duh proteže se i kroz 5. i 6. zonu, gdje su prikazane osamdesete, kada je na konkurentom tržištu bilo najvažnije krenuti u napad.

 

Obvezno pogledajte: Mazdin prvi i jedini motor V12 možete vidjeti u 5. zoni. Radni obujam tog motora koji je razvijen tijekom kasnih 1980-tih do 1992. godine iznosi 4000 cc. Povezivanjem dva motora V6, tim za razvoj želio je izraditi motor za najbolji automobil na svijetu. Motor V12 nikada nije dospio na tržište, no Mazdin odvažni duh i dalje je bio prisutan u jedinstvenim dizajnima motora, uključujući rotacijski motor s tri rotora i motor V6 s Millerovim ciklusom.

 

7. ZONA

 

SUV KOJI JE SVIJETU OMOGUĆIO FILOZOFIJU „KODO:
DUŠA POKRETA”


Dobro došli u novu školu: Mazda CX-5, Mazda6 i MX-5 predstavljaju Mazdinu novu eru, uz revolucionarnu tehnologiju Skyactiv i jedinstven dizajn Kodo.

 

Obvezno pogledajte: Mazda CX-5 SUV, predstavljena 2012. godine, bila je prvo vozilo s Mazdinom novom temom dizajna „Kodo: Duša pokreta”. Elegantna, sportska silueta navodno je inspirirana gepardom koji je spreman skočiti na svoj plijen. U kombinaciju s tim vizionarskim dizajnom uključena je i tehnologija Skyactiv koja maksimalno povećava izvedbu u vožnji i učinkovitost. To je crossover SUV s puno šarma.

 

8. I 9. ZONA

 

IZGUŽVAN AUTOMOBIL, NAMJERNO UNIŠTEN


Uz vrhunska vozila dolaze beskompromisni sigurnosni standardi. Ovdje je moguće vidjeti upečatljive instalacije, ali i doživjeti izradu Mazdinih vozila u stvarnom vremenu.

 

Obvezno pogledajte: Mazda CX-30 oštećena tijekom rutinskog sigurnosnog testiranja (na slici) jedan je od najprepoznatljivijih trenutaka u Mazdinom muzeju. Iako je oštećenje prednjeg dijela vozila itekako vidljivo, kokpit i unutrašnjost ostaju dobro zaštićeni. I u 9. zoni možete hodati iznad Mazdine proizvodne linije u tvornici Ujina koja svakodnevno proizvodi 1000 automobila. Za dovršetak svakog vozila potrebno je oko 15 sati preciznog rada.

 

 

 

10. ZONA

 

POGLED U SLJEDEĆE STOLJEĆE


U 10. zoni svakako otkrijte Mazdinu odvažnu strategiju za budućnost i jedinstvene dizajne Kodo, uključujući bicikl, sofu i spektakularnu skulpturu Goshintai.

Obvezno pogledajte: Privlačna, elegantna vanjština i uzbudljiva priroda modela Mazda Vision Coupe i RX-VISION (na slici) omogućuju savršenu završnu notu u 10. zoni Mazdinog muzeja. Svaki od tih automobila oživljen je putem kombinacije vještina stručnjaka za modeliranje gline koji su svoje vještine upotrijebili kako bi transformirali ideje u modele u prirodnoj veličini, a koji će kasnije postati konceptna vozila. Pokraj dva konceptna automobila nalazi se Mazda LM55 Vision Gran Turismo, model automobila u prirodnoj veličini za utrku Gran Turismo. Na vozilu je primijenjena Mazdina filozofija dizajna Kodo u čast Mazdi 787B koja je pobijedila u utrci Le Mans.

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte što je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome što se događa u našim automobilima, kao i o tome kamo vas mogu odvesti.

Spremni za ukrcaj?

AMAMI OSHIMA

Sa zavojitim cestama i ukusnom hranom, Amami Oshima nije predaleko od kopna Japana, no uz nevjerojatnu vožnju i živopisnu kuhinju, kao da je riječ o različitim svjetovima.

SAZNAJTE VIŠE
MAZDIN RJEČNIK

Znate li koje je porijeklo naziva Mazda? Jeste li ikada čuli za izraz „jinba ittai“ i zapitali se što on znači ili kako se izgovara? Upoznajte se s našim sveobuhvatnim vodičem za Mazdinu japansku terminologiju.

SAZNAJTE VIŠE
JEDINSTVEN JAPANSKI DIZAJN

Istražite razloge zbog kojih je Mazda postala poznata po legendarnom dizajnu. Naši Takumi majstori primjenjuju jezik oblika i prostora kako bi stvorili osjećaj dinamičnog pokreta.

SAZNAJTE VIŠE
PRAKTIČNOST I PERFORMANSE

Sjednite u ovaj legendarni kabriolet i odvezite se na izlet na vanjske Hebride. To je priča o okretnosti, prekrasnim vizurama i neočekivanim rješenjima.

SAZNAJTE VIŠE
UPOZNAJTE TVORCE

Mazde CX-5 ne bi bilo bez dizajnera. Dana im je sloboda da slijede svoju inspiraciju kako bi Mazdinu viziju i filozofiju pretvorili u najprodavaniji SUV.

SAZNAJTE VIŠE
Evolucija ikone

Stvaranje legende: saznajte što je bilo potrebno kako bi Mazda CX-5 postala jednim od najprodavanijih SUV-ova u svom razredu.

SAZNAJTE VIŠE
NAJBOLJE VOŽNJE NA SVIJETU

Pridružite se Mazdi na uzbudljivim putovanjima uz norveške fjordove, portugalskom obalom i kroz japanske planine.

SAZNAJTE VIŠE