ČESTA PITANJA

Pretražite često postavljana pitanja o Mazdinim proizvodima i uslugama kako biste pronašli odgovore, kontaktne podatke i referentne poveznice za svoje upite. Kako biste pročitali odgovor na određeno pitanje s popisa u nastavku, upotrijebite ikone plusa s desne strane:

BLUETOOTH®

Što je Bluetooth® audio?

Bluetooth® audio omogućuje vam bežičnu reprodukciju glazbe putem audiosustava vozila pomoću kompatibilnog uređaja sa značajkom Bluetooth® koji je uparen sa sustavom.

Kako mogu znati hoće li moj uređaj funkcionirati sa sustavom?

Provjerite ovdje je li vaš mobilni uređaj sa značajkom Bluetooth® kompatibilan.

Kako mogu uspostavljati pozive pomoću značajke prepoznavanja glasa?

Kad se vaš upareni telefon nalazi u vozilu i uključen je, možete pozivati i odgovarati na pozive bez dodirivanja telefona. Samo slijedite ove jednostavne naredbe, a sustav će vas voditi kroz ostatak naredbi.

U bilo koje vrijeme možete pritisnuti gumb „GOVORI” i nakon zvučnog signala reći:
•„NAZOVI” + ime osobe koju želite nazvati (primjer: „NAZOVI IVAN HORVAT”).
•„BIRAJ” + broj koji želite birati (primjer: „NAZOVI 555-1212”).
•„PONOVNO BIRAJ” kako biste nazvali posljednje biran broj.

Koliko će prepoznavanje glasa biti učinkovito na mom pametnom telefonu ili mobilnom uređaju?

Sustav koristi mobilnu uslugu uređaja pa će biti jednako učinkovita. Na primjer, ako zbog slabog signala doživljavate smetnje na svom pametnom telefonu, doživjet ćete smetnje i tijekom prepoznavanja glasa.

Kako mogu dobiti pomoć u vezi sa značajkom prepoznavanja glasa?

Kako biste pristupili pomoći u vezi s prepoznavanjem glasa:
①Pritisnite gumb „GOVORI”.
②Nakon zvučnog signala recite „POMOĆ” kako biste pristupili opcijama u vašem području.

Zašto se čini da se baterija mog uređaja isprazni brže ako koristim Bluetooth®?

Izvedba baterija vašeg mobitela ovisi o puno čimbenika, uključujući značajke i postavke koje koristite. Upotreba značajke Bluetooth® u nekim uređajima može dovesti do bržeg pražnjenja baterije uređaja. Kako bi vam baterija trajala dulje, isključite Bluetooth® kada god ga ne koristite.

Mogu li za upravljanje kompatibilnim, uparenim audiouređajem sa značajkom Bluetooth® upotrebljavati gumbe na multimedijskom komanderu?

Da. Nagnite ili okrenite multimedijski komander i pomaknite pokazivač na željenu ikonu kako biste reproducirali, pauzirali, ubrzali ili preskakali. Za odabir željene ikone pritisnite multimedijski komander.

Kakvu kvalitetu zvuka mogu očekivati od audioznačajke Bluetooth®?

Kvaliteta zvuk može se razlikovati ovisno o uređaju, mreži i glazbenim datotekama.

Ako moj uređaj ne nudi značajku Bluetooth®, mogu li reproducirati glazbu putem audiosustava vozila?

Da, možete je slušati putem iPoda ili drugog kompatibilnog prenosivog uređaja za reprodukciju zvuka putem zvučnika vozila pomoću USB načina rada.

Zašto je ponekad teško čuti Bluetooth® putem zvučnika?

To može biti zbog neispravno prilagođene postavke za kontrolu glasnoće na mobitelu ili audiouređaju. Za najbolju izvedbu pri korištenju značajke Bluetooth® najprije prilagodite razinu glasnoće na svom mobitelu ili audiouređaju na najvišu moguću razinu prije pojavljivanja smetnji, a zatim prilagodite glasnoću na audiosustavu.

Neka vozila tijekom korištenja značajke Bluetooth® imaju nisku razinu glasnoće. Zbog toga je potrebno glasnoću zvuka postaviti na neobično visoku razinu kako bi se postigla normalna glasnoća slušanja. Kada više ne koristite značajku Bluetooth®, ponovno smanjite glasnoću jer se audiosustav ponovno aktivira i visoka razina glasnoće primijenit će se na druge načine rada, uključujući radio ili CD.

Koliko kontakata može pohraniti moj sustav?

S povezanog telefona putem značajke Bluetooth® možete uvesti do 5000 kontakata, uključujući adrese i slike, ako je to primjenjivo.

Moram li nakon ažuriranja softvera telefona upariti svoj mobitel?

Nakon ažuriranja operativnog sustava mobilnog uređaja (poput sustava Windows, Android ili iOS), podaci o uparivanju mogu biti poništeni. Ako dođe do toga, za ponovno dodavanje slijedite postupak za uparivanje. Isto tako, ako vaš Mazda servise ažurira softver vozila, možda ćete morati ponovno upariti svoj uređaj.

Imam problem s ponovnim povezivanjem ili ponovnim uparivanjem svog telefona sa sustavom bez uporabe ruku. Što da učinim?

Izbrišite sustav bez uporabe ruku iz izbornika značajke Bluetooth® na svom telefonu i izbrišite svoj telefon iz izbornika značajke Bluetooth® u sustavu bez uporabe ruku. Slijedite odgovarajuće postupke kako biste povezali ili uparili svoj telefon.

Kako moram govoriti kada upotrebljavam značajku prepoznavanja glasa u sustavu bez uporabe ruku?

Govorite normalnim glasom, ni prebrzo, ni presporo, ni preglasno. Kada izgovarate ime kontakta, govorite bez zastajkivanja. Ne radite pauzu između imena i prezimena.

Zašto moj iPhone pauzira i zatim nastavlja nasumično birati iz cijele glazbene biblioteke nakon završetka popisa pjesama ili albuma?

Radi se o normalnom radu iPhonea na što Bluetooth veza s Mazdinim sustavom bez uporabe ruku nema utjecaja. Za nastavak reprodukcije morate ručno odabrati album ili popis pjesama.

NAVIGACIJA

Koje je moje korisničko ime?

Vaše korisničko ime je naziv koji koristite za prijavu i koji ste unijeli tijekom postupka registracije, kada ste izrađivali svoj korisnički račun za navigaciju. Ako zaboravite svoje korisničko ime, kao korisničko ime možete upotrijebiti i svoju adresu e-pošte. U protivnom upotrijebite našu stranicu za zaboravljeno korisničko ime ili lozinku kako biste ih obnovili.

Zaboravio/la sam svoje korisničko ime ili lozinku. Što mogu učiniti?

Ako zaboravite svoje korisničko ime, kao korisničko ime možete upotrijebiti i svoju adresu e-pošte. U protivnom otvorite našu stranicu za zaboravljeno korisničko ime ili lozinku i obnovite ih.

Koliko je vremena potrebno za preuzimanje ažuriranja karte?

Vrijeme preuzimanja ovisi o brzini interneta. Preporučuje se da za preuzimanje sadržaja koristite širokopojasnu internetsku vezu.

Mislim da imam pravo na primanje besplatnih ažuriranja karte, no čini se da su mi dostupna samo plaćena ažuriranja. Zašto?

Mazda nudi besplatna ažuriranja karte 3 godine (5 godina u Europi). Nakon 3 odnosno 5 godina ažuriranja morate plaćati.

Što je Mazda Update Toolbox?

Mazda Update Toolbox besplatan je računalni alat za upravljanje sadržajem na SD kartici, izradu sigurnosnih kopija i preuzimanje i instalaciju karata i ažuriranja.

Kako mogu preuzeti Mazda Update Toolbox?

Paket za instalaciju alata Mazda Update Toolbox možete besplatno preuzeti sa stranice za podršku.

Kako mogu doći do najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox? Kako mogu ažurirati Mazda Update Toolbox?

Čim nova verzija alata Mazda Update Toolbox postane dostupna, program će vam automatski dati uputu da ažurirate svoju trenutačnu verziju. Ako ipak ne želite koristiti tu automatsku značajku, možete odabrati instalaciju najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox sa stranice i preuzeti program za instalaciju zajedno s najnovijom verzijom alata Mazda Update Toolbox.

Neke datoteke nedostaju/oštećene su u memoriji moje SD kartice/navigacijskog uređaja.

Ako ste pomoću alata Mazda Update Toolbox izradili sigurnosnu kopiju, putem datoteke sigurnosne kopije pohranjene na vašem računalu možete obnoviti originalnu konfiguraciju. U protivnom se obratite svom Mazda serviseru radi zamjene SD kartice.

Kad pokušam ažurirati Mazda Update Toolbox, pojavljuje se poruka „Pogreška pri preuzimanju”, a instalacija ne uspijeva. Što da učinim?

Problem se može riješiti tako da spojite SD karticu s alatom Mazda Update Toolbox i tek tada opet pokušate ažurirati.

Mazda Update Toolbox javlja sljedeću pogrešku: „Tijekom obrade zatražene radnje došlo je do pogreške. Pokušajte ponovno kasnije.”

Do pogreške dolazi zbog antivirusnog programa s nazivom G-Data Antivirus, zbog funkcije WEB PROTECT koja radi u pozadini, čak i kada G-Data Antivirus izgleda kao da je deaktiviran. Nakon što se funkcija WEB PROTECT isključi, šifra pogreške više nije prikazana i preuzimanja se pokreću i završavaju bez ikakvih problema. Ako imate poteškoće s isključivanjem funkcije, obratite se proizvođaču softvera.

Znam kamo idem. Zašto mi je potreban navigacijski sustav?

GPS navigacija pomaže vam pronaći najučinkovitije rute do vašeg odredišta, štedeći vaše vrijeme, gorivo i novac. Mazdin navigacijski sustav nudi vam više od pukog usmjeravanja od točke A do točke B. Pomaže vam pronaći objekte koje tražite poput najbližeg parkirališta, hotela, benzinske postaje ili restorana. Osim dodatnih pogodnosti u vezi s prometnim informacijama, nudi vam i alternativnu rutu u slučaju da je promet na vašoj uobičajenoj ruti zagušen. Radi vašeg unutarnjeg mira, ako vam zatreba pomoć na cesti, sustav može zabilježiti vašu točnu lokaciju.

Koje su prednosti Mazdinog navigacijskog sustava na ploči s instrumentima?

Mazdin navigacijski sustav osmišljen je kako bi zadovoljio sigurnosne propise i automobilske specifikacije. Jedinica se povezuje s elektronikom vozila poput senzora brzine i žiroskopa kako bi omogućila računsku navigaciju (naslijepo) u slučaju gubitka GPS signala. Veličina i kvaliteta zaslona optimizirana je za pregled i ergonomski je postavljena na ploču s instrumentima kako bi minimalno ometala vozača. U kombinaciji sa svim drugim multimedijskim funkcijama, navigacija na ploči s instrumentima omogućuje doživljaj udobnije vožnje.

Zašto moram ažurirati karte?

Ažurirana karta usmjerava vas najpreciznije i najučinkovitije kako biste uštedili vrijeme. Cestovna mreža neprestano se mijenja, stoga ažurirana karta omogućuje pristup informacijama koje su vam potrebne kako biste s lakoćom pronašli svoje odredište. To uključuje nove i ažurirane cestovne mreže, novoizgrađena područja i tisuće točaka interesa – od benzinskih postaja i zrakoplovnih luka do restorana i hotela. S novom kartom možete se opustiti jer to znači da imate pristup najnovijim informacijama koje su dostupne za vaš navigacijski sustav, što vam omogućava bolje iskustvo putovanja, bez obzira na to putujete li radi posla ili zabave.

Tko je odgovoran za podatke na kartama?

Mazda upotrebljava usluge pružatelja karata HERE jer su vodeći u svijetu što se tiče podataka i sadržaja kad je riječ o digitalnim kartama vrhunske kvalitete. Više od 2000 geografskih analitičara izradilo je kartu HERE na temelju cesta u svijetu. Tako je izrađena karta na koju se svijet oslanja 100 milijuna puta svaki dan.

Tko je pružatelj usluga karata HERE i gdje mogu pronaći više informacija o njima?

Pružatelj usluga karata HERE pružatelj je digitalnih karata. Vodeći su u svijetu što se tiče podataka i sadržaja kada je riječ o kartama vrhunske kvalitete. Karte HERE upotrebljavaju se u većini navigacijskih sustava u automobilima u Europi i Sjevernoj Americi. Da biste saznali više, posjetite www.here.com.

Koliko često se objavljuju nova ažuriranja karata?

Ažurirane karte općenito su dostupne svake godine. Kako biste bili obaviješteni kad za vaš navigacijski sustav bude dostupna nova karta, registrirajte se na https://mazda.welcome.naviextras.com/ ili u alatu Mazda Update Toolbox.

Karta / navigacijski sustav koji sam kupio/la ne sadrži cestu za koju znam da postoji, a potpuno sam siguran/a da imam najnoviju dostupnu ažuriranu kartu. Što mogu učiniti?

Alat za prijavu podataka o kartama jedinstven je i jednostavan način obavještavanja Mazdinog pružatelja usluga karata HERE o promjenama na cestama kojima vozite, kao i točkama interesa koje vas zanimaju. Na taj način milijuni ljudi diljem svijeta pomažu u osvježavanju karata HERE. Putem praktičnog web-sučelja možete označiti točnu lokaciju na karti za koju je potrebna promjena. Jednostavno posjetite mapcreator.here.com, označite, kliknite i prijavite promjene.

Moj navigacijski sustav ne prikazuje uvijek meni dobro poznatu najkraću/najbržu rutu?

Svi znamo prečice u svom lokalnom području koje koristimo kako bismo izbjegli prometnu gužvu ili semafore. Navigacijski sustavi izračunavaju rute pomoću detaljnih informacija iz baze podataka karata i u obzir uzimaju razne okolnosti, uključujući stvarnu udaljenost, prosječnu brzinu, fizičku/funkcionalnu klasifikaciju ceste, ograničenja skretanja i ostalo. Ako vaš navigacijski sustav nudi mogućnost unosa preferencija u sustav, u svoju rutu možete uključiti čimbenike osobnih preferencija. Te preferencije mogu uključivati autoceste, ceste s naplatom cestarine, davanje prednosti brzini umjesto udaljenosti i dopuštanje korisniku da izbjegava određene ceste ili područja.

Što je Mazda Update Toolbox?

Mazda Update Toolbox besplatan je računalni alat za upravljanje sadržajem na SD kartici, izradu sigurnosnih kopija i preuzimanje i instalaciju karata i ažuriranja.

Kako mogu preuzeti Mazda Update Toolbox?

Paket za instalaciju alata Mazda Update Toolbox možete besplatno preuzeti sa stranice za podršku.

Kako mogu doći do najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox? Kako mogu ažurirati Mazda Update Toolbox?

Nakon što nova verzija alata Mazda Update Toolbox postane dostupna, program će vam automatski savjetovati da ažurirate trenutačnu verziju. Ako ipak ne želite koristiti tu automatsku značajku, možete odabrati instalaciju najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox sa stranice i preuzeti program za instalaciju zajedno s najnovijom verzijom alata Mazda Update Toolbox.

Mogu li Mazda Update Toolbox instalirati na sustave Windows 7 / Windows 8(8.1) / Windows 10 / OSX?

Mazda Update Toolbox trenutačno je kompatibilan sa sustavima Windows 7, Windows 8(8.1), Windows 10 i OSX 10.10 i novijim verzijama. Ako upotrebljavate platformu koja nije podržana, obratite se svom zastupniku za više informacija.

Softver za navigaciju / karta / drugi sadržaj izbrisan je ili je oštećen na mojoj SD kartici. Kako ga mogu obnoviti?

Ako imate sigurnosnu kopiju, Mazda Update Toolbox možete upotrijebiti kako biste obnovili svoju SD karticu. Ako je nemate, preporučujemo vam da se obratite zastupniku za svoje vozilo.

NISTE PRONAŠLI ODGOVOR?

Naša služba za korisnike može vam pomoći.

Telefon: +385 1 6060 250

Mail: info@mazda.hr

Apple CarPlay®, Android Auto™, Bluetooth® i Bose registrirani su zaštitni znakovi u SAD-u i drugim državama. 

iPhone je zaštitni znak tvrtke Apple Inc., registriran u SAD-u i drugim državama. Apple CarPlay™ zaštitni je znak tvrtke Apple Inc.

©2018 Google LLC, upotrijebljen s dopuštenjem. Google i logotip Google registrirani su zaštitni znakovi tvrtke Google LLC. Android, Android Auto™ i druge oznake zaštitni su znakovi tvrtke Google LLC.

Logotipi i oznaka riječi Bluetooth® u vlasništvu su tvrtke Bluetooth SIG, Inc.